99,2 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 99,8 proc. szkół podstawowych i 99,9 proc. ponadpodstawowych pracowało w poniedziałek w trybie stacjonarnym – poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki, powołując się na dane od kuratorów.
W poniedziałek do nauki stacjonarnej wrócili uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy mieli zawieszoną naukę stacjonarną od 20 grudnia i w jej miejsce naukę zdalną. Przedszkola pracują cały czas w trybie stacjonarnym.
Stacjonarnie w poniedziałek pracowało 15 315 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,2 proc. wszystkich. 6 przedszkoli pracowało zdalnie, a 114 w trybie mieszanym.
W poniedziałek stacjonarnie pracowało 14 358 szkół podstawowych, czyli 99,8 proc. wszystkich i 7806 ponadpodstawowych, czyli 99,9 proc. Zdalnie pracowały 3 szkoły podstawowe. Żadna szkoła ponadpodstawowa nie pracowała zdalnie. W trybie mieszanym pracowało 27 szkół podstawowych i 6 ponadpodstawowych.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej państwowy powiatowy inspektor sanitarny przeprowadza dochodzenie epidemiologiczne. Jego celem jest ustalenie kręgu osób narażonych. W wyniku tego dochodzenia podejmowana jest decyzja w zakresie zastosowania odpowiednich działań mających zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa.
Dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.
Tydzień temu, 3 stycznia, pracowało 15 400 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,8 proc. wszystkich. 3 przedszkola pracowały zdalnie, a 32 w trybie mieszanym.
W piątek 17 grudnia, czyli w ostatnim dniu przed wprowadzeniem nauki zdalnej, stacjonarnie pracowały 11 224 szkoły podstawowe, czyli 78 proc. wszystkich i 6519 ponadpodstawowych, czyli 83,4 proc. Zdalnie pracowało wówczas 147 szkół podstawowych i 117 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 3017 szkół podstawowych i 1176 ponadpodstawowych. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/