W 10 169 podstawówkach w klasach I–III nauka w piątek była prowadzona w trybie stacjonarnym – podaje MEiN. Chodzi o 94,2 proc. szkół w 12 województwach.
W 103 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 528 w trybie mieszanym.
Statystyka obejmuje 12 województw, wyłączając woj. lubuskie, mazowieckie, pomorskie i warmińsko-mazurskie, w których od 15 marca nauka prowadzona była w trybie hybrydowym – połowa uczniów ma zajęcia stacjonarnie w szkole, a druga połowa zdalne w domu.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w piątek pracowało 14 625 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 95,6 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 149 przedszkoli, a 526 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z całego kraju – przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z piątku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
MEiN zapewnia, że sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, 18 stycznia wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach. Jednak ze względu na sytuację epidemiczną w regionach od 15 marca w woj. lubuskim, mazowieckim, pomorskim i w warmińsko-mazurskim uczniowie uczą się hybrydowo. W pozostałych 12 województwach najmłodsi uczniowie uczą się stacjonarnie w szkołach.
Sytuacja ta zmieni się w poniedziałek. Od 22 marca do 11 kwietnia uczniowie klas I-III szkół podstawowych w całym kraju mają uczyć się zdalne.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/