W 13 315 szkołach podstawowych w klasach I–III nauka w piątek była prowadzona w trybie stacjonarnym – informuje MEiN. To 95,9 proc. placówek w 15 województwach.
W 87 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 478 w trybie mieszanym.
Statystyka obejmuje 15 województw, wyłączając woj. warmińsko-mazurskie, w którym od poniedziałku nauka prowadzona jest tylko zdalnie.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało PAP także, że w trybie stacjonarnym w piątek pracowało 14 818 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 96,8 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 116 przedszkoli, a 366 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z całego kraju – przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z piątku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
MEiN zapewnia, że sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, 18 stycznia wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach. Jednak ze względu na sytuację epidemiczną w regionie od poniedziałku w woj. warmińsko-mazurskim uczniowie z tych klas uczą się z powrotem zdalnie. W pozostałych 15 województwach najmłodsi uczniowie nadal uczą się w szkołach.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ mhr/