W 14 274 szkołach podstawowych w klasach I–III w poniedziałek nauka była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 98,8 proc. szkół podstawowych. W 24 podstawówkach w klasach I–III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 145 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym we wtorek pracowało 15 155 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,1 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 30 przedszkoli, a 115 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z wtorku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
Przez dwa tygodnie – od poniedziałku 18 stycznia, kiedy uczniowie klas I-III wrócili do nauki stacjonarnej, do piątku 29 stycznia – liczba szkół podstawowych, w których nauka w klasach I-III prowadzona jest w trybie innym niż stacjonarny, a także przedszkoli i placówek przedszkolnych, wzrastała. Od poniedziałku zaczęła się zmniejszać.
W wtorek w stosunku do poniedziałku liczba szkół pracujących w sposób zdalny nie zmieniła się, a liczba szkół pracujących w sposób mieszany zmniejszyła się o 17. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących w sposób zdalny zmniejszyła się o osiem, a o 15 pracujących w sposób mieszany.
W poniedziałek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 257 szkołach podstawowych, czyli 98,7 proc. podstawówek. W 24 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 162 w trybie mieszanym.
W poniedziałek w trybie stacjonarnym pracowały 15 132 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 98,9 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 38 przedszkoli, a 130 w trybie mieszanym.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
29 stycznia, po dwóch tygodniach, w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 210 szkołach podstawowych, czyli 98,4 proc. podstawówek i w 15 222 przedszkolach i placówkach wychowania przedszkolnego, czyli 98,7 proc. z nich. W 30 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 203 w trybie mieszanym. W trybie zdalnym pracowały 47 przedszkola, a 148 w trybie mieszanym.
Piątek 29 stycznia, był dniem, gdy liczba szkół podstawowych (w zakresie klas I-III), przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, pracujących w sposób inny niż stacjonarny, była najwyższa w styczniu.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/