W 13 234 szkołach podstawowych w klasach I–III nauka w piątek była prowadzona w trybie stacjonarnym – informuje MEiN. Podaje, że chodzi o 95,3 proc. instytucji w 15 województwach. W 102 podstawówkach w klasach I–III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 544 w trybie mieszanym.
Statystyka obejmuje 15 województw, wyłączając woj. warmińsko-mazurskie, w którym od 1 marca nauka prowadzona była tylko zdalnie.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało PAP także, że w trybie stacjonarnym w piątek pracowały 14 738 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 96,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 121 przedszkoli, a 441 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z całego kraju – przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z piątku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
MEiN zapewnia, że sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, 18 stycznia wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach. Jednak ze względu na sytuację epidemiczną w regionie od 1 marca w woj. warmińsko-mazurskim uczniowie z tych klas uczyli się z powrotem zdalnie. W pozostałych 15 województwach najmłodsi uczniowie nadal uczyli się w szkołach.
Zmieni się to w poniedziałek. Od poniedziałku w czterech województwach: lubuskim, mazowieckim, pomorskim i warmińsko-mazurskim uczniowie klas I-III szkół podstawowych będą uczyć się w trybie hybrydowym.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ mhr/