W 13 908 szkołach podstawowych w klasach I–III w nauka w czwartek była prowadzona w trybie stacjonarnym – podaje MEiN, wskazując, że chodzi o 96,3 proc. takich placówek. W 96 podstawówkach w klasach I–III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 439 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w czwartek pracowały 14 904 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 97,4 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 109 przedszkoli, a 287 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z czwartku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W stosunku do środy liczba szkół pracujących w trybie zdalnym zwiększyła się o 20, a w trybie mieszanym o 173. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących zdalnie w czwartek zwiększyła się o 24, a w sposób mieszany – o 82.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.(PAP)
Autor: Szymon Zdziebłowski
szz/ joz/