93,1 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego w całym kraju funkcjonowało w poniedziałek w trybie stacjonarnym. Stacjonarnie pracowało też 70 proc. szkół podstawowych i 79,5 proc. szkół ponadpodstawowych w 9 województwach – poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki.
W siedmiu województwach trwają ferie zimowe. W województwach: kujawsko-pomorskim, lubuskim, małopolskim, świętokrzyskim i w wielkopolskim ferie zaczęły się 15 stycznia, potrwają do 30 stycznia. W województwie podlaskim i warmińsko-mazurskim ferie zaczęły się 22 stycznia, potrwają do 6 lutego. W pozostałych województwach ferie zaczną się za tydzień lub za trzy tygodnie.
Przedszkola są tzw. placówkami nieferyjnymi, pracują przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola lub rady rodziców.
Stacjonarnie w poniedziałek pracowało 14 374 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkoli, zespołów wychowania przedszkolnego, punktów przedszkolnych), co stanowi 93,1 proc. wszystkich. 81 przedszkoli pracowało zdalnie, a 980 w trybie mieszanym.
Stacjonarnie pracowało w poniedziałek 6 237 szkół podstawowych i 3 925 szkół ponadpodstawowych, czyli 70 proc. szkół podstawowych i 79,5 proc. ponadpodstawowych w 9 województwach. Zdalnie pracowało 110 szkół podstawowych i 78 szkół ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 2 562 szkół podstawowych i 935 ponadpodstawowych.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka, Magdalena Gronek
dsr/ mgw/ mir/