Pracownia Newton Room, w której dzieci i młodzież poprzez eksperymenty mogą zdobywać wiedzę z przedmiotów ścisłych w ramach edukacji STEM, została otwarta we wtorek na Politechnice Rzeszowskiej. Pracownia będzie działać czasowo – przez trzy tygodnie.
Uruchomienie pracowni Newton Room na Politechnice Rzeszowskiej (PRz) im. Ignacego Łukasiewicza w Rzeszowie to efekt współpracy uczelni z firmami FIRST Scandinavia i Boeing.
Czasowa Pracownia Newton Room to nowoczesna, mobilna przestrzeń edukacyjna, wyposażona w sprzęt do praktycznej nauki przedmiotów ścisłych, takich jak: nauka, technologia, inżynieria, matematyka, w ramach edukacji STEM (z ang. Science, Technology, Engineering, Mathematics).
Jak wyjaśnił rzecznik uczelni Damian Gębarowski, celem czasowej Pracowni Newton Room jest zaprezentowanie uczniom i nauczycielom ekscytującej i zapewniającej wysoką jakość metody edukacji w obszarze STEM. Nauczyciele zostali przeszkoleni w zakresie modułów Newton.
Pracownia będzie działać na Politechnice Rzeszowskiej w budynku „O” przy ul. Akademickiej 8 przez trzy tygodnie. Program jest adresowany do uczniów w wieku 13-16 lat. „Czasowa Pracownia Newton Room to nowoczesna sala lekcyjna, w której przez trzy tygodnie dzieci i młodzież z regionu będą mogli uczestniczyć w praktycznych i inspirujących zajęciach edukacyjnych w ramach edukacji STEM, podczas których w nowy, innowacyjny sposób zaprezentowana zostanie Koncepcja Newton” – wyjaśnił Gębarowski.
Dodał, że w tej chwili na zajęcia w nowo otwartej na PRz pracowni zapisani są uczniowie z 11 szkół średnich i dwóch podstawówek z regionu.
W pracowni na PRz obecnie będzie realizowany moduł „W chmurach z liczbami – podniebna przygoda”, w którym wykorzystywane są symulatory lotnicze.
Jak można przeczytać w opisie zadania, uczestnicy zostaną podzieleni na trzy kilkuosobowe zespoły, a te dodatkowo na pary. Każda z załóg będzie przeprowadzać swoją misję w różnych rejonach. Aby odnieść sukces załogi muszą współpracować.
Zadaniem uczniów jest przygotowanie lotniczej akcji ratunkowej. Mają w tym celu wykonać obliczenia matematyczne z wykorzystaniem jednostek odległości, prędkości i czasu. Następnie będą tworzyć plan lotu, w którym muszą zmierzyć odległość, obliczyć czas i obrać właściwy kurs. Na koniec w symulatorach lotu będą odbywać w parach misję lotniczą. W czasie zadania będą obserwować i dokumentować wybrane lokalizacje, ustalać priorytety, a po zakończeniu lotu zameldować się u kierownika szkolenia, czyli nauczyciela prowadzącego.
Szkolenie lotnicze i sama misja są oparte o wytyczne i wskazówki opracowane przez Newton Flight Academy. (PAP)
autorka: Agnieszka Pipała
api/ zan/