Szczegółowe omówienie pięciu wybranych dzieł sztuki oferuje w sobotę zwiedzającym Muzeum Narodowe we Wrocławiu. W ten sposób placówka kontynuuje ideę Dnia Wolnej Sztuki, którego celem jest zachęcenie do głębszego poznania prezentowanych eksponatów.
Dzień Wolnej Sztuki co roku odbywa się w kwietniu w galeriach i placówka muzealnych na całym świecie. W tym roku inicjatywa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających, dlatego wrocławskie Muzeum Narodowe postanowiło ją kontynuować w okresie wakacji - poinformowała PAP rzeczniczka placówki Anna Kowalów.
W sobotę muzeum proponuje zwiedzającym szczegółowe omówienie pięciu obrazów prezentowanych na wystawach stałych. Można posłuchać prelekcji m.in. o dziele Aleksandra Gierymskiego "Chłopiec niosący snop", obrazie Bartholomeusa Sprangera "Chrzest Chrystusa" czy twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza.
W sobotę muzeum proponuje zwiedzającym szczegółowe omówienie pięciu obrazów prezentowanych na wystawach stałych. Można posłuchać prelekcji m.in. o dziele Aleksandra Gierymskiego "Chłopiec niosący snop", obrazie Bartholomeusa Sprangera "Chrzest Chrystusa" czy twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza.
O historii powstania tych dzieł, związanych z nimi ciekawostkach oraz detalach kunsztu malarskiego ich twórców opowiadają wolontariusze wrocławskiego Muzeum Narodowego. To w większości historycy sztuki, a prelekcje prowadzone są w rożnych językach - polskim, angielskim, francuskim i hiszpańskim.
"Badania mówią, że statystyczny gość spędza przed każdym dziełem w muzeum osiem sekund, chcemy pokazać, że można inaczej. (...) Głównym celem akcji jest zaangażowanie zwiedzających, wykształcenie u nich +dobrych praktyk+, pokazanie, że muzea można zwiedzać w dowolny sposób, czasami oglądając tylko jeden obiekt, patrząc na niego tak długo, ile się chce. Każde dzieło niesie za sobą treść i pewną historię, a Dzień Wolnej Sztuki ma pomóc w ich odkrywaniu" - tłumaczyła ideę przedsięwzięcia Kowalów.
Wakacyjne Dni Wolnej Sztuki odbędą się również 28 lipca i 25 sierpnia.(PAP)
pdo/ ura/