Zadaniem utworzonej w PAP Redakcji Multimediów jest poszerzenie oferty Agencji o treści multimedialne - głównie w postaci wideo, zdjęć i dynamicznej infografiki. Szefem Multimediów został Grzegorz Paluch, wcześniej związany m.in. z TVP, Carolina News i BBC w Londynie.
Nowa redakcja powstała z połączenia dotychczasowych działów i wybranych zasobów oddziału PAP Media, PAP Infografika oraz PAP Serwisy Specjalne.
Dwudziestokilkuosobowy zespół dziennikarzy, grafików komputerowych i informatyków będzie pracował nad ujednoliceniem oferty internetowej Agencji i stopniowym przekształcaniem jej głównych serwisów w pełni multimedialną ofertę, tworzoną w oparciu o najnowsze techniki, m.in. produkcję materiałów wideo przy pomocy urządzeń mobilnych.
"Doniesienia Polskiej Agencji Prasowej pozostaną nadal obiektywne, zrównoważone i dokładne" - zapewnia Grzegorz Paluch, szef Redakcji Multimediów. "Zmieni się tylko sposób ich prezentowania: odbiorca znajdzie w nich o wiele więcej materiałów graficznych, filmowych i interaktywnych - wszystkiego tego, czym żywi się dzisiaj internet" - podkreśla.
Grzegorz Paluch, dziennikarz i analityk polityczny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, wcześniej związany był m.in. z TVP, Carolina News oraz BBC w Londynie. (PAP)
gma/