„Joker: Folie a deux” Todda Phillipsa to film rozczarowujący, pozbawiony iskry. Konwencja musicalu miała potencjał, ale nie został on wykorzystany. Sekwencje muzyczne spowalniają akcję - podkreślają krytycy. Obraz z Joaquinem Phoenixem i Lady Gagą w obsadzie pokazano podczas 81. festiwalu w Wenecji.
„W pokoju obok” porusza wiele kwestii i emocji. Jednak przede wszystkim jest festiwalem dwóch wspaniałych aktorek – Tildy Swinton i Julianne Moore - powiedział Pedro Almodovar. Jego film o przyjaźni i towarzyszeniu w umieraniu ubiega się o Złotego Lwa podczas 81. festiwalu w Wenecji.
81. edycja festiwalu filmowego w Wenecji została uroczyście zainaugurowana w środę. Podczas ceremonii otwarcia Złotego Lwa za całokształt twórczości otrzymała amerykańska aktorka Sigourney Weaver. Weneckie Lido zapełnia się gwiazdami. Przybyły już Angelina Jolie i Monica Bellucci, oczekiwani są Lady Gaga i Brad Pitt.
Od muzycznej kontynuacji „Jokera” Todda Phillipsa i odważnego „Queer” Luki Guadagnino, po seriale zrealizowane przez Thomasa Vinterberga i Alfonso Cuarona – program 81. festiwalu w Wenecji wskazuje, że filmowcy chętnie eksperymentują z formą i odważnie podejmują tematy seksualności.
21 tytułów, m.in. wyczekiwany „Joker: Folie a deux” Todda Phillipsa, pierwszy anglojęzyczny pełny metraż Pedra Almodovara „The Room Next Door” oraz „Queer” Luki Guadagnino, powalczy w konkursie głównym 81. festiwalu w Wenecji. W tym roku żadna polska produkcja nie otrzymała szansy na Złotego Lwa.
„Making Of” to autoironiczny obraz. Przede wszystkim chciałem pośmiać się z samego siebie, dopiero później z innych twórców - powiedział PAP Cédric Kahn. Jego dzieło o kulisach pracy na planie filmowym znalazło się w sekcji pozakonkursowej 80. festiwalu w Wenecji.
Życie Priscilli Presley to uniwersalna historia rozgrywająca się w wyjątkowej scenerii – powiedziała Sofia Coppola. Jej film „Priscilla” o losach żony króla rock’n’rolla walczy o Złotego Lwa podczas 80. festiwalu w Wenecji. W poniedziałek na Lido zawitał także Woody Allen z pozakonkursowym obrazem „Niewierni w Paryżu”.
Nan Goldin zaryzykowała utratę pozycji w świecie sztuki, by obnażyć mechanizm toksycznej filantropii. Jej życie zasługuje na epicki film – mówiła Laura Poitras. Jej dokument „All the Beauty and the Bloodshed” o działalności amerykańskiej fotografki walczy o Złotego Lwa na 79. festiwalu w Wenecji.
„The Hand of God” Sorrentino, „The Power of the Dog” Campion i „Happening" Diwan – te filmy zajmują najwyższe pozycje w rankingu krytyków tworzonym podczas 78. festiwalu w Wenecji. Przed nami jeszcze m.in. premiera polskiego kandydata do Złotego Lwa „Żeby nie było śladów” Jana P. Matuszyńskiego.
Sztuka ma dla widza leczniczą moc. Kiedy trafisz na prawdziwe dzieło – choćby nawet prowokacyjne – jest trochę tak, jakbyś znalazł środek uśmierzający ból - powiedzieli PAP Kornel Mundruczo i Kata Weber, twórcy zaprezentowanych w konkursie głównym 77. festiwalu w Wenecji „Cząstek kobiety”.