Kampania "Miracle You’ve Never Heard Of" o Bitwie Warszawskiej zakończona. Dwa spoty, trzy języki, pięć artykułów w zagranicznej prasie, sześćdziesiąt postów i dziesiątki influencerów - poinformowało na Twitterze Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN).
Jak wyjaśniło w swoim wpisie MKiDN, "organiczny zasięg spotów" to ponad 655 tys. odsłon. "Zasięg akcji: ponad 8,5 mln odbiorców!" - podkreślono.
13 sierpnia Instytut Adama Mickiewicza (IAM) zaprezentował film pt. "The Miracle You've Never Heard Of", który w kilka minuty opowiada o znaczeniu i wybranych aspektach Bitwy Warszawskiej. Krótki spot był adresowany do widzów zagranicznych, którzy nie mieli wiedzy o wydarzeniach w Polsce w 1920 roku.
Anglojęzyczny film był elementem kampanii, której celem "jest uświadomienie zagranicznym odbiorcom nie tylko samego faktu bitwy rozegranej na przedpolach Warszawy, ale raczej ogromnego znaczenia tego starcia dla Europy".
"Wyjaśnia, dlaczego musiało dojść do Bitwy Warszawskiej, wskazuje najważniejsze sukcesy wojskowe, przedstawia pokrótce głównych bohaterów wydarzeń. Film kończy się wezwaniem przypominającym o tym, że wolność nie jest dana za darmo i tego daru nie wolno marnować" - napisano na stronie Biura Programu "Niepodległa".
Autorem spotu był Stefan Tompson, popularyzator historii polskiej, twórca angielskojęzycznych viralowych spotów.(PAP)
autor: Grzegorz Janikowski
gj/ pat/