Do szkół i przedszkoli prowadzonych przez miasto uczęszczało w październiku 14 782 ukraińskich dzieci i nastolatków – poinformował PAP stołeczny ratusz. Zgodnie z przewidywaniami władz Warszawy spadła liczba dzieci w przedszkolach.
"Z początkiem roku szkolnego mieliśmy jeszcze do czynienia z dużym ruchem uczniów w placówkach, na tę chwilę sytuacja się w miarę ustabilizowała. Część z uchodźców zdecydowała się wrócić do ojczyzny, część uczniów uczy się zdalnie w systemie ukraińskim" - przekazała PAP główna specjalistka Biura Marketingu Miasta Marzena Wojewódzka.
Według najnowszych danych w październiku do samorządowych szkół podstawowych uczęszczało 10 420 dzieci, do szkół średnich 1 307, a do przedszkoli - 2 573.
"Te liczby są zasadniczo zgodne z szacunkami, które robiliśmy na początku roku szkolnego" - poinformowała Marzena Wojewódzka.
Przed 1 września miasto informowało, że w miejskich przedszkolach zmniejszy się liczba dzieci uchodźczych. "Szacowaliśmy, że będzie ich ok. 2.9 tys., a jak pokazują aktualne dane obecnie to niecałe 2.6 tys. maluchów" - przekazała Wojewódzka. Dodała, że jednocześnie do oddziałów przedszkolnych w szkołach, czyli tzw. "zerówek" uczęszcza niemal pół tysiąca dzieci, a do przedszkoli prowadzonych przez inne niż miasto podmioty kolejne półtora tysiąca.
"Szacowaliśmy również wzrost liczby uczniów z Ukrainy w szkołach podstawowych z 9.3 tys. na 12.3 tys. w porównaniu z końcem roku szkolnego 2021/2022. Obecnie jest ich ponad 10.4 tys., co również oznacza wzrost, choć nie tak duży" - przekazała przedstawicielka ratusza. Dodała, że zgodnie z szacunkami zwiększyła się też liczba uczniów-uchodźców w szkołach ponadpodstawowych – do ponad 1.3 tys.
Ogółem w Warszawie, biorąc pod uwagę zarówno placówki prowadzone przez miasto, jak i przez inne podmioty, uczy się i chodzi do przedszkoli niemal 18 tys. uchodźczych dzieci i młodzieży.
Miasto poinformowało też, że w placówkach oświatowych pracuje obecnie 450 asystentów nauczyciela, zatrudnianych przez fundacje Polskie centrum Pomocy Międzynarodowej i UNICEF. (PAP)
Autor: Luiza Łuniewska
lui/ akub/