Młodzi przedsiębiorcy, youtuberzy i blogerzy będą zachęcać maturzystów do studiowania w Poznaniu. W ramach kampanii "Poznań przyciąga" spotkają się z kilkoma tysiącami uczniów z Wielkopolski i sąsiednich regionów.
Jak podkreślił we wtorek zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, władzom miasta zależy, aby "przyciągać i zatrzymywać w Poznaniu młode talenty, aby mogły tu realizować swoje pasje, ambicje naukowe i zawodowe". "Mamy nadzieję, że przynajmniej część studentów zamieszka w Poznaniu na stałe. Nasze miasto ma im wiele do zaoferowania: ma najniższą stopę bezrobocia w Polsce, możliwości zatrudnienia w dużych międzynarodowych firmach, a także doskonałe warunki do rozwijania innowacyjnych biznesów" – zaznaczył Wiśniewski.
Jak dodał, obecnie w Poznaniu studiuje ok. 114 tys. studentów, którzy "wiele wnoszą do miasta, tworzą jego atmosferę i dynamikę, stanowią również dużą grupę konsumentów i budują jegp kapitał społeczny".
W ramach kampanii "Poznań przyciąga" przedstawiciele miasta wraz z młodymi przedsiębiorcami, youtuberami i autorami blogów odwiedzą 27 miast położonych w 7 województwach, by zachęcić maturzystów do studiowania na poznańskich uczelniach.
"Zależy nam na tym, by wizyty nie były nudne" - podkreślił bloger i przedsiębiorca Andrzej Kozdęba. "Wykorzystujemy prezentacje wideo, filmy w technologii rzeczywistości wirtualnej, staramy się zaktywizować maturzystów. Zdarza się, że przychodzą po prezentacji i przyznają, że Poznań jest fajny i jednak będą tu studiować, choć wcześniej nie brali tego pod uwagę" – mówił.
Władze miasta podkreślają, że młodzi przedstawiciele świata biznesu, kultury i nauki są najlepszymi ambasadorami stolicy Wielkopolski, a swoimi historiami, opowieściami o tym, dlaczego warto w Poznaniu studiować i rozwijać swoje pasje, najlepiej trafiają do młodzieży.
W kampanię zaangażowali się m.in. Daga Gregorowicz z zespołu Dagadana, Magda Przybył z Polskiej Akademii Nauk, a także blogerzy: Maciej Mazurek "Zuch", Dorota Indycka i Maciej Blatkiewicz. Maturzystów odwiedzać będą także twórcy i managerowie znanych portali: Jakub Sobczak, Kamil Biegański, Tomek Jabłoński. Kampanię na swoim kanale relacjonować będzie zaś Robert Kołodziejczyk (RobSon).
"To ludzie w moim wieku, którzy często nie wiedzą, co dokładnie chcą robić w życiu. Znam te dylematy, mam te same problemy i chciałbym zainteresować ich studiami w Poznaniu, pokazać im, że to miasto jest spoko" - podkreślił Kołodziejczyk.
Wizyty w 50 szkołach ponadgimnazjalnych prowadzone będą do połowy listopada. (PAP)
autor: Anna Jowsa
ajw/ akw/