99,9 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 99,3 proc. szkół podstawowych oraz 99,3 proc. szkół ponadpodstawowych pracowało w poniedziałek w trybie stacjonarnym - poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki powołując się na dane od kuratorów.
Jak podaje MEiN, stacjonarnie działa 15 411 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkoli, zespołów wychowania przedszkolnego, punktów przedszkolnych), co stanowi 99,9 proc. wszystkich. W placówkach tych stacjonarnie uczy się niemal 100 proc. dzieci. Dwa przedszkola pracują zdalnie, hybrydowo – 17 placówek; zdalnie lub hybrydowo uczy się w nich w sumie 384 przedszkolaków.
Na 14 413 szkół podstawowych stacjonarnie funkcjonuje 14 315 szkół, co stanowi 99,3 proc. wszystkich. Zdalnie pracuje jedna szkoła, 97 prowadzi lekcje hybrydowo. W sumie zdalnie lub hybrydowo uczy się 3 676 dzieci i młodzieży, tj. 0,1 proc. wszystkich uczniów.
Ponad 99,3 proc. szkół ponadpodstawowych działa w trybie stacjonarnym. Na szkolne zajęcia stacjonarnie uczęszcza 99,9 proc. uczniów z tego typu szkół. Żadna szkoła ponadpodstawowa nie pracuje zdalnie. Hybrydowo zajęcia prowadzi 57 szkół, w których w trybie hybrydowym uczy się 1 947 uczniów.
Informacje pochodzą od kuratorów oświaty, na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek. Jest to stan na poniedziałek - 13 września.
Dotyczą szkół i placówek, w których właściwy powiatowy inspektor sanitarny – po szczegółowym przeanalizowaniu sytuacji – wydał pozytywną opinię w sprawie zawieszenia zajęć na czas określony.
"Monitorujemy sytuację w szkołach i placówkach. Bezpieczeństwo uczniów, rodziców, dyrektorów szkół i nauczycieli jest dla nas najważniejsze" - zapewnia MEiN.
"Przypomnijmy, że przygotowaliśmy odpowiednie regulacje prawne i wytyczne, które pozwalają na wprowadzenie w szkołach odpowiednich rozwiązań w przypadku wystąpienia ogniska zakażenia. Dzięki temu dyrektorzy szkół i placówek dostali narzędzia pozwalające na odpowiednią organizację zajęć, szczególnie, jeśli sytuacja epidemiczna zagraża zdrowiu uczniów" - czytamy w komunikacie resortu edukacji i nauki.
Wyjaśniono w nim, że podobnie jak w roku ubiegłym, po otrzymaniu pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego i zgody organu prowadzącego dyrektorzy mogą po zawieszeniu zajęć wprowadzać model mieszany pracy szkoły i placówki czy nauczania zdalnego. "Są to elastyczne rozwiązania, które mogą być odpowiednio dostosowywane do skali zagrożenia i potrzeb z tym związanych oraz możliwości organizacyjnych" - zaznaczono. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ mhr/