W 13 878 szkołach podstawowych w klasach I–III nauka w piątek była prowadzona w trybie stacjonarnym – informuje MEiN podając, że chodzi o 96,1 proc. placówek. W 94 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 471 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w piątek pracowało 14 911 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 97,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 119 przedszkoli, a 270 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z piątku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W piątek liczba szkół podstawowych, w których uczniowie klas I-III uczyli się w trybie innym niż stacjonarny, była najwyższa od 18 stycznia, gdy uczniowie z tych roczników wrócili do nauki w szkołach.
W stosunku do czwartku liczba szkół pracujących w trybie zdalnym zmniejszyła się o dwie, a w trybie mieszanym wzrosła o 32. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących zdalnie w piątek zwiększyła się o 10 w stosunku do czwartku, a pracujących w trybie mieszanym zmniejszyła o 17.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia, gdy uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych (którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie) wrócili do nauki stacjonarnej nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była w 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ mhr/