W 14 216 szkołach podstawowych w klasach I-III w środę nauka była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN. To, według resortu, stanowi 98,4 proc. placówek. Z kolei, jeśli chodzi o przedszkola, procent ten wynosi 98,8 z liczbą 15 123 placówek działających stacjonarnie.
W 30 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 197 w trybie mieszanym.
Jeśli chodzi o przedszkola, to nauka stacjonarna odbywa się w 15 123 placówkach, co stanowi 98,8 proc. wszystkich. W 36 zajęcia odbywają się zdalnie, a w 141 w trybie mieszanym.
Dane podane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki pokazują stan na środę o godz. 13 i są oparte na informacjach przekazanych przez kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
29 stycznia, po dwóch tygodniach, w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 210 szkołach podstawowych, czyli 98,4 proc. podstawówek i w 15 222 przedszkolach i placówkach wychowania przedszkolnego, czyli 98,7 proc. z nich. W 30 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 203 w trybie mieszanym. W trybie zdalnym pracowały 47 przedszkola, a 148 w trybie mieszanym.
Piątek 29 stycznia, był dniem, gdy liczba szkół podstawowych (w zakresie klas I-III), przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, pracujących w sposób inny niż stacjonarny, była najwyższa w styczniu.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autor: Dorota Stelmaszczyk
dst/ mhr/