92,6 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego w całym kraju funkcjonowało w piątek w trybie stacjonarnym. Stacjonarnie pracowało też 70,8 proc. szkół podstawowych i 78,6 proc. szkół ponadpodstawowych w 11 województwach – podaje Ministerstwo Edukacji i Nauki.
W pięciu województwach: kujawsko-pomorskim, lubuskim, małopolskim, świętokrzyskim i w wielkopolskim w sobotę zaczęły się w szkołach ferie zimowe. Dwutygodniowa przerwa w zajęciach, zależnie od województwa, nastąpi między 15 stycznia a 27 lutego. Przedszkola są placówkami nieferyjnymi, pracują przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola lub rady rodziców.
Stacjonarnie w piątek pracowało 14 290 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespołów wychowania przedszkolnego, punktów przedszkolnych), co stanowi 92,6 proc. wszystkich. 77 przedszkoli pracowało zdalnie, a 1 068 w trybie mieszanym.
Stacjonarnie pracowały w piątek 7 002 szkoły podstawowych i 4 312 szkół ponadpodstawowych, czyli 70,8 proc. szkół podstawowych i 78,6 proc. ponadpodstawowych w 11 województwach. Zdalnie pracowały 83 szkoły podstawowych i 47 szkół ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 2 805 szkół podstawowych i 1 130 ponadpodstawowych.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ mhr/