Poczta Polska sprzedała w swoich placówkach 3 mln książek w 2020 r. - poinformowała w środę spółka. Największym zainteresowaniem cieszyła się oferta skierowana do dzieci i młodzieży.
Największym zainteresowaniem cieszyła się oferta adresowana do dzieci i młodzieży - zaznaczono. Wśród pozycji dla tej grupy znalazły się: łamigłówki, albumy z naklejkami, kolorowanki, a także praktyczne kompendia wiedzy lingwistycznej i matematycznej. "Łączna sprzedaż dla tej grupy odbiorców wyniosła 2 mln egzemplarzy" - czytamy.
Z kolei w gronie najpopularniejszych i najchętniej kupowanych tytułów adresowanych dla czytelników dorosłych znalazła się „Polska niezwykła” – praktyczny przewodnik z atlasem, zawierający zbiór atrakcyjnych turystycznie miejsc w kraju. "Duże zainteresowanie przewodnikiem wskazywać może na to, że czytelnicy, po zakończeniu pandemii, mają zamiar powrócić do aktywności turystycznej i już dziś planują swoje podróże" - oceniono.
Jak podano, w kategorii literatury obyczajowej najlepiej sprzedawały się „Podróż Cilki” oraz „Tatuażysta z Auschwitz”. "Książki te już po raz kolejny znajdują się w czołówce tytułów najchętniej nabywanych w sieci dystrybucyjnej Poczty Polskiej" - napisano. Dodano, że zainteresowaniem czytelników cieszyły się też: wydawnictwa kulinarne, bibliografie, wydawnictwa religijne, poradniki z dziedziny medycyny naturalnej.
"Łączna sprzedaż literatury dla osób dorosłych w 2020 r. wyniosła prawie 1 mln egzemplarzy" - wskazano.
Jak podano, sieć dystrybucyjna spółki to ok. 7 500 placówek, z czego blisko 5 300 zlokalizowanych jest w małych miejscowościach. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ amac/