Teatr Wielki - Opera Narodowa, Warszawska Opera Kameralna i Polska Opera Królewska, powołując się na decyzję ministra kultury i dziedzictwa narodowego, zawiesiły organizację wydarzeń kulturalnych z udziałem publiczności od czwartku do 25 marca.
Sztab kryzysowy z udziałem ministra kultury i dziedzictwa narodowego zdecydował o czasowym zamknięciu od czwartku instytucji kultury, filharmonii, oper, teatrów, muzeów, kin oraz szkół, uczelni wyższych i placówek szkolnictwa artystycznego - poinformowało w środę MKiDN.
Czasowe zawieszenie działalności instytucji kultury i placówek szkolnictwa artystycznego to - jak podkreśla resort - jeden ze zdecydowanych kroków mających na celu zatrzymanie szerzenia się koronawirusa SARS-COV-2.
Teatr Wielki - Opera Narodowa poinformował, że najbliższa premiera baletu "Korsarz" planowana na 20 marca została przeniesiona na wrzesień 2020 roku. Jak napisano w komunikacie przesłanym PAP, "należność za bilety zakupione i opłacone drogą elektroniczną zostanie automatycznie zwrócona na konto klienta bez konieczności wysyłania maila z biletami do Biura Organizacji Widowni".
Bilety kupione w kasie TW-ON muszą zostać tam zwrócone. Jednak ze względu na zagrożenie wirusem, instytucja prosi o nieprzyjeżdżanie do kas biletowych w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Zwrotu będzie można dokonać do końca bieżącego sezonu, tj. do 16 czerwca 2020 r. "O statusie spektakli wystawianych od 27 marca br. będziemy informować na bieżąco na stronie internetowej i oficjalnym profilu na Facebooku" - podano.
Warszawska Opera Kameralna poinformowała PAP w czwartek, że zwrot biletów zakupionych on-line na wydarzenia zaplanowane do 25 marca nastąpi automatycznie na konto, z którego zostały zakupione bilety, w terminie do 30 dni roboczych. Bilety kupione w siedzibie Opery można zwrócić tylko w kasie biletowej z paragonem lub biletem.
Polska Opera Królewska wstrzymała również do odwołania sprzedaż na wszystkie swoje wydarzenia zaplanowane do końca czerwca. Osoby, które kupiły bilety na przedstawienia i koncerty Polskiej Opery Królewskiej przez portal ewejsciowki.pl, placówka prosi o bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.(PAP)
autor: Olga Łozińska
oloz/ wj/