W 14 101 szkołach podstawowych w klasach I–III w nauka w środę była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 97,6 proc. szkół podstawowych. W 76 podstawówkach w klasach I–III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 266 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w środę pracowało 15 010 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,1 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 85 przedszkoli, a 205 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z środy z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W stosunku do wtorku liczba szkół pracujących w trybie zdalnym zwiększyła się o jedną, a w trybie mieszanym o osiem. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących zdalnie w środę była taka sama jak we wtorek.
We wtorek w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 110 szkołach podstawowych, czyli w 97,7 proc. podstawówek. W 75 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 258 w trybie mieszanym.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
W piątek 19 lutego liczba szkół podstawowych, w których uczniowie klas I-III uczyli się w trybie innym niż stacjonarny, była najwyższa od 18 stycznia, gdy uczniowie z tych roczników wrócili do nauki w szkołach. 19 lutego nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 13 920 szkołach podstawowych, czyli w 96,4 proc. podstawówek. W 112 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 411 w trybie mieszanym.
Także liczba przedszkoli pracujących w trybie innym niż stacjonarny była 19 lutego najwyższa od 18 stycznia. We piątek w trybie stacjonarnym pracowało 14 926 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 97,6 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 107 przedszkoli, a 267 w trybie mieszanym.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/