Miejsca, w których kobiety mogą upiększać urodę, towarzyszą nam od pierwszych dni niepodległości Polski. Zwane były salonami kosmetycznymi, gabinetami urody, a nawet „ośrodkami zwalczania brzydoty”. Do najbardziej znanych kosmetyków w PRL należały krem Nivea, perfumy Pani Walewska i szminki Celia.
Instytut Strat Wojennych im. Jana Karskiego zaprezentował kolekcję niemal 3000 niepublikowanych zdjęć zniszczonej Warszawy, wykonanych przez architekta Andrzeja Nitsche w pierwszych latach po zakończeniu II wojny światowej. W przyszłości zbiór ten zostanie udostępniony publicznie.
Muzeum Fotografii w Krakowie zakończyło kompleksową konserwację i digitalizację 100 szklanych negatywów autorstwa Walerego Rzewuskiego, pioniera polskiej fotografii i jednego z najwybitniejszych jej twórców XIX w. Cyfrowe odwzorowania eksponatów zostały udostępnione on-line w katalogu zbiorów MuFo.
Archiwalne odbitki oraz reklamy vintage fotobudek można oglądać na wystawie „Zapozuj!” („Strike a Pose!”), która została otwarta w Photographers’ Gallery w Londynie. W 2025 r. przypada setna rocznica wynalezienia analogowej fotobudki przez Anatola Jospeho.
W warszawskiej Hali Koszyki od 1 do 22 października zwiedzać będzie można wystawę zdjęć Wojciecha Grzędzińskiego z poprzednich edycji Konkursu Chopinowskiego. Wydarzenie jest objęte honorowym patronatem Narodowego Centrum Kultury - poinformowano na stronie NCK.
Cykl fotografii „Zapis socjologiczny” Zofii Rydet, tworzony od 1978 do 1997 r., dokumentuje realia tamtych lat. Autorka dostrzegała tematy tam, gdzie inni ich nie widzieli – w codziennym życiu Polaków. PAP jest jedyną agencją fotograficzną, która reprezentuje zbiory artystki.
30 sierpnia 1925 r. w Wilnie urodził się Zbyszko Siemaszko, fotograf Warszawy, autor lotniczych zdjęć ponad 300 polskich miast. Dzięki jego pracy można zobaczyć, jak wyglądała Polska w latach PRL. Fotografował wszystko, od PGR-u do Belwederu.
Walka o prawa kobiet trwa w Polsce od ok. 200 lat. W PRL-u symbolem równości stał się plakat „Kobiety na traktory”, który zachęcał do aktywizacji zawodowej. Dziś międzynarodowym znakiem solidarności, symbolizującym opór wobec działań, które godzą w prawa kobiet, jest czarna parasolka.
Od środy (6 sierpnia) Muzeum Narodowe w Warszawie prezentuje 13. odsłonę Gabinetu Fotografii – kolekcję fotografii z XIX i początku XX wieku. To prywatne, często intymne portrety, od klasycznych ujęć rodzinnych po pamiątkowe zdjęcia przyjaciół lub współpracowników – poinformowała placówka.