Warszawski Stadion Dziesięciolecia w latach 50., 60. i 70. pełnił funkcję najbardziej reprezentacyjnego obiektu sportowego w Polsce. Było to miejsce wielu plenerowych imprez kulturalnych, propagandowych i politycznych. Dziś na tym miejscu stoi Stadion Narodowy.
W latach 1930–1939 pod polską banderą pływało siedem pasażerskich transatlantyków: "Kościuszko", "Pułaski", "Polonia", "Piłsudski", "Batory'', "Chrobry" i "Sobieski". Droga morska była wówczas jedyną i najtańszą formą bezpośredniej komunikacji pasażerskiej ze Stanami Zjednoczonymi, Kanadą i krajami Ameryki Południowej.
Około stu zdjęć prezentujących codzienne życie na Podhalu z przełomu XIX i XX w., autorstwa hr. Klementyny Szembekowej z Dzieduszyckich, będzie można we wrześniu zobaczyć w Muzeum Dzieduszyckich w Zarzeczu (Podkarpackie). Wśród postaci na zdjęciach znaleźli się m.in. Witkacy i św. Brat Albert.
Opiekujemy się 200 tysiącami zdjęć. Ponad 87 tysięcy już zdigitalizowaliśmy. Stanowią one wizualną encyklopedię powojennej Polski. Analogowa fotografia przetrwa cyfrową ekspansję i AI - powiedziała PAP dr Weronika Kobylińska, wykładowczyni historii fotografii w Szkole Filmowej w Łodzi i prezeska Fundacji Archeologia Fotografii.
135 lat temu, 18 listopada 1888 r., zmarł Walery Rzewuski, fotograf, właściciel jednego z najlepszych zakładów fotograficznych na ziemiach polskich. Na zdjęciach utrwalił wizerunki wybitnych przedstawicieli swojej epoki oraz powstańców styczniowych.
Dom Spotkań z Historią przygotował specjalny program z okazji 95. urodzin wybitnego fotografa Wojciecha Plewińskiego. Wydarzenia, które odbędą się 2 i 3 września, towarzyszą wystawie „Pozowane, podpatrzone. Fotografie Wojciecha Plewińskiego” trwającej w DSH do 4 lutego 2024 r.
Kolekcja około 400 unikatowych aparatów, kamer i akcesoriów fotograficznych trafiła do Muzeum im. Przypkowskich w Jędrzejowie. Najstarsze egzemplarze mają blisko 100 lat. Niektóre zachowały się w oryginalnych pudełkach z instrukcjami i pełnym osprzętem.
10 zdjęć autorstwa fotografa Konrada Brandla ukazujących panoramę stolicy z 1873 r. wykonanych z rusztowania na remontowanej wówczas wieży zegarowej Zamku Królewskiego trafiło do zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego. Przekazane przez anonimowego darczyńcę pokazują miasto sprzed blisko 150 lat.
Wystawa „Słowo kłamie – oko nigdy. Nowoczesność w polskiej fotografii 1918-1939” otwarta została w środę w Instytucie Polskim w Budapeszcie. Polskie kuratorki opowiedziały zebranym o początkach awangardy w Polsce.
Projekty, makiety i szkice z archiwum Wojciecha Zamecznika zostaną zaprezentowane na wystawie "Pole widzenia. Grupa Centrala / Wojciech Zamecznik". Przygotowana przez kolektyw Grupa Centrala ekspozycja w galerii Fundacji Archeologia Fotografii potrwa do końca maja.