Festyn Archeologiczny „Archeomarket - od wymiany po stragany” rozpoczął się w sobotę w Muzeum Archeologicznym w Biskupinie (Kujawsko-Pomorskie). Uczestnicy mogą zobaczyć jak rozwijał się handel od epoki kamienia, poprzez epoki brązu i żelaza po wczesne średniowiecze.
Tysiąc kramów stanie na tegorocznym 758. Jarmarku św. Dominika w Gdańsku. Wystawcy przyjadą z 12 krajów. Podczas trwającej 23 dni imprezy, która rozpocznie się 28 lipca, zaplanowano też bogaty program artystyczny, w tym 29 koncertów.
Formy reklamy zmieniały się, ale triki psychologiczne, którymi mamią nas firmy, znane były od dawna i miały ten sam cel – mówi PAP Iwona Kawalla z Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Jak podkreśla, reklama odegrała ogromną rolę w rozwoju handlu i przemysłu.
Bogate tradycje handlu na ulicach w centrum Lublina przypomina mieszkańcom zainicjowany przez władze miasta program „Lubelscy Kupcy”. Służyć on ma ożywieniu dawnych głównych ulic handlowych i wsparciu funkcjonujących tam małych zakładów i sklepów.
Wizerunek Mikołaja wykorzystywano w handlu na ziemiach polskich od początku XX wieku, ale w domach nie mówiło się jeszcze, że prezenty przynosi Mikołaj. To upowszechniło się dopiero w latach 30. XX w. - opowiada dr Agnieszka Janiak-Jasińska z Instytutu Historycznego UW.