Kampania społeczna „Zabytki to Twoje dziedzictwo. Nie pozwól niszczyć. Reaguj!” ma na celu zwalczanie przestępstw i wykroczeń przeciwko zabytkom. „Dziedzictwo kulturowe jest ważnym świadectwem naszej historii” - powiedział dyrektor Narodowego Instytut Dziedzictwa Bartosz Skaldawski podczas konferencji prasowej poświęconej drugiej odsłonie kampanii.
Powstanie Warszawskie i powstańcy warszawscy to symbol tych najważniejszych wartości dla naszej wspólnoty – powiedział wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński na konferencji inaugurującej V edycję ogólnopolskiej kampanii „BohaterON – włącz historię!”.
Zwiększenie świadomości historycznej o sowieckich wywózkach ma na celu kampania społeczna Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku. To reakcja placówki na pojawiające się w internecie komentarze wykorzystujące słowo „Sybir” w negatywnych kontekstach.
Kampanię, która ma celu dotarcie do rodzin polskich ofiar niemieckich obozów, aby zwrócić im osobiste rzeczy po bliskich, rozpoczął oświęcimski Międzynarodowy Dom Spotkań Młodzieży (MDSM) i archiwum w Bad Arolsen, gdzie są one przechowywane.
Pod hasłem "Warszawiacy się nie boją" ruszyła kampania społeczna, która ma kształtować pozytywne postawy wobec uchodźców oraz zwiększyć wiedzę warszawiaków na ich temat. Kampanię przygotowało Centrum Wielokulturowe w Warszawie.
Miasto Białystok rozpoczęło kampanię społeczną "Nieinni", która ma pokazywać aktywność osób z niepełnosprawnościami, ich pasje i działania w żaden sposób nieodbiegające od tego, co robią pełnosprawni. Powstał film promujący akcję; pokazywany będzie m.in. w szkołach.
Pod hasłem "Karol Wojtyła - twój kandydat w codziennych wyborach" ruszyła w Warszawie kampania społeczna z okazji 10. rocznicy śmierci Jana Pawła II, która przypada 2 kwietnia - poinformował PAP we wtorek dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła Norbert Szczepański.
Spot z udziałem znanych aktorów m.in. Magdaleny Różczki i Jakuba Wesołowskiego, promuje kampanię Muzeum Powstania Warszawskiego „Rozejrzyj się. Może go znasz”. Poprzedza ona ogłoszenie przez MPW III edycji Nagrody im. Jana Rodowicza „Anody”. Jej celem jest uhonorowanie osób prezentujących ważne społecznie postawy i wartości, zwykłych ludzi, którzy robią coś niezwykłego dla innych. Nagradzane są wyjątkowe czyny oraz postawy będące wzorem dla młodych pokoleń