
W czerwcu rozpocznie się druga kampania promująca atrakcje turystyczne Dolnego Śląska. Po powodzi we wrześniu 2024 roku znacząco zmniejszyła się ilość turystów odwiedzających region. Władze województwa chcą zachęcić do przyjazdu do Kotliny Kłodzkiej i nie tylko.
Nowa inicjatywa samorządu woj. dolnośląskiego ma na celu zachęcenie Polaków do spędzenia wakacji na Dolnym Śląsku oraz wsparcia lokalnych społeczności i przedsiębiorców, którzy ucierpieli w wyniku powodzi - napisano w komunikacie biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
„Wybierając wakacje na Dolnym Śląsku, turyści wybierają nie tylko niezapomniany wypoczynek, ale też konkretne wsparcie dla mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców. Uzdrowiska, górskie szlaki, ścieżki rowerowe, historyczne twierdze oraz zabytkowe miasteczka - nasz region ma ofertę dla każdego i daje wiele możliwości, za każdym razem zaskakując turystów nowymi ciekawymi lokalizacjami” - powiedział cytowany w komunikacie marszałek dolnośląski Paweł Gancarz.
Kampania promocyjna pod hasłem „Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata” to reakcja na zjawisko, które dotknęło obiekty turystyczne w tym regionie. „Po powodzi we wrześniu 2024 roku region dotknęła kolejna fala, fala odwołanych rezerwacji. Ucierpiały nie tylko biznesy i obiekty w miejscach, które nawiedziła wielka woda, ale też te położone w bezpiecznych lokalizacjach, te które nie uległy fizycznemu niszczeniu. Ruch turystyczny na Dolnym Śląsku jesienią zeszłego roku zamarł, a przedsiębiorcy z regionu wciąż borykają się z konsekwencjami tamtych wydarzeń” - napisano w komunikacie.
Kampania obejmuje szerokie działania promocyjne: billboardy w największych miastach Polski i w regionie, intensywną kampanię internetową oraz współpracę z osobami znanymi i związanymi z Dolnym Śląskiem.
Kampania promocyjna zostanie zainaugurowana w Twierdzy Kłodzko. „Marzy nam się jeszcze jedno oblężenie twierdzy – oblężenie przez turystów - a arsenał atrakcji już czeka. Chcielibyśmy, by wybrzmiało, że nasz obiekt: Twierdza Kłodzko, jest dobrze przygotowany do przyjęcia turystów. Powódź dała nam wszystkim w kość, ale już minęła, a obiekt oferuje nowości. Zapraszamy też na 20. jubileuszowe Dni Twierdzy Kłodzko 9 sierpnia, kiedy setki rekonstruktorów będą animowały turystów” - powiedział zastępca dyrektora Twierdzy Kłodzko Kornel Drążkiewicz.
Turystyka to jedna z bardziej istotnych branży w regionie. W 2024 roku turyści zostawili na Dolnym Śląsku 7,5 mld zł. Kampania potrwa od czerwca do końca wakacji. Jej celem jest nie tylko przyciągnięcie turystów, ale także odbudowa poczucia bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju w miejscach najbardziej dotkniętych skutkami ubiegłorocznej katastrofy.(PAP)
ros/ wj/