Ze względu na zbyt wysoką ofertę unieważniono przetarg na aranżację wnętrz i wystaw Narodowego Centrum Kultury Filmowej działającego w zrewitalizowanym kompleksie dawnej elektrociepłowni EC1 w Łodzi. Placówka planuje przeprowadzić nowe postępowanie przetargowe.
„Zimna wojna” P. Pawlikowskiego, „Kamerdyner” F. Bajona i „Kler” W. Smarzowskiego mają szansę na Polską Nagrodę Filmową Orły 2019 w kategorii najlepszy film. 21. gala wręczenia nagród rozpoczęła się w poniedziałek wieczorem w Teatrze Polskim w Warszawie.
Beata Tyszkiewicz, aktorka znana m.in. z ról filmowych Marii Walewskiej i Izabeli Łęckiej, nazwana przez krytyków „polską Sophią Loren”, „pierwszą damą polskiego kina” i „Catherine Deneuve Wschodu”, kończy we wtorek 80 lat.
Porównywana do "Casablanki", zachwycająca rolami aktorskimi, okrzykiwana arcydziełem - nagrodzona w Cannes za reżyserię, wyczekiwana w Polsce "Zimna wojna" Pawła Pawlikowskiego z Joanną Kulig i Tomaszem Kotem wchodzi w piątek do kin.
„Stulecie Odzyskania Niepodległości. Arcydzieła Polskiego Kina Historycznego” to tytuł rocznicowego przeglądu filmów rozpoczynającego się w piątek w Nowym Jorku. Projekcje w Museum of Moving Image (MoMI) zainauguruje „Wołyń” Wojciecha Smarzowskiego.
Paweł Pawlikowski tworzy kino autorskie, więc nagroda dla najlepszego reżysera w Cannes jest najbardziej zasłużona; to wyróżnienie indywidualne, ale także wspólny sukces - powiedziała PAP producentka filmu "Zimna wojna" Ewa Puszczyńska.
Paweł Pawlikowski wyjechał z Polski kiedy miał 10 lat i prawdopodobnie dlatego rozumie, jak należy o Polsce, którą sam pamięta z tych dawnych czasów, opowiadać – uważa historyk i krytyk filmowy dr Łukasz Jasina.
Kompozytor, dyrygent i twórca muzyki filmowej prof. Zdzisław Szostak odsłonił w sobotę swoją gwiazdę w Łódzkiej Alei Gwiazd na ul. Piotrkowskiej. Artysta do grona uhonorowanych w ten sposób wybitnych osobistości polskiej kinematografii dołączył w dniu swoich 88. urodzin.
Wybrano projekt aranżacji wnętrz i wystaw Narodowego Centrum Kultury Filmowej działającego w zrewitalizowanym kompleksie dawnej elektrociepłowni EC1 w Łodzi. Na realizację koncepcji przeznaczono 57 mln zł, z czego 40 mln zł to pieniądze unijne.
Kilkadziesiąt kostiumów filmowych z klasyki polskiej kinematografii – w tym m.in. z „Popiołu i diamentu” czy „Noża w wodzie”, prezentowanych jest na wystawie w Pawilonie Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej, oddziale Muzeum Narodowego we Wrocławiu.