Wraz z początkiem roku wrocławskie Centrum Technologii Audiowizualnych ponowie nosi swoją historyczną nazwę – Wytwórnia Filmów Fabularnych. W tym roku instytucja będzie obchodzić jubileusz 70-lecia działalności.
Wraz z początkiem 2024 roku wrocławskie Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) powróci do poprzedniej, historycznej nazwy Wytwórnia Filmów Fabularnych. Wprowadzenie tej zmiany zbiegnie się z początkiem jubileuszu 70-lecia działalności wytwórni jako samodzielnej instytucji.
Niepublikowane dotąd ścieżki dźwiękowe skomponowane przez Krzysztofa Komedę do dwóch filmów z 1963 r. – „Mam tu swój dom” i „Ubranie prawie nowe” – wydano dzięki staraniom Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu i wydawnictwa GAD Records.
Pierwsze lata niepodległej Polski opowiedziane przez pryzmat historii polskiego transatlantyku MS „Piłsudski” to temat projektu edukacyjnego, którego polska premiera odbyła się w środę w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu.
Przegląd filmów Krzysztofa Kieślowskiego rozpocznie się we wtorek w Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) we Wrocławiu. Wydarzenie wpisuje się w obchody trwającego Roku Krzysztofa Kieślowskiego, który został ustanowiony przez Polską Akademię Filmową.
Kostiumy, wykorzystywane w takich produkcjach polskiej kinematografii jak „Lalka”, „Stawka większa niż życie” czy „Czterej pancerni”, odzyskają dawny blask. We wrocławskim Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) zaczęła się renowacja 40 strojów filmowych.
Dyrektor Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu Robert Banasiak zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i podjął decyzję o rozwiązaniu umowy o pracę z reżyserem Zbigniewem Rybczyńskim, dyrektorem artystycznym i rozwoju technologii CeTA. Rybczyński zarzuty wobec siebie uważa za bezpodstawne, a o nieprawidłowościach od dawna informował ministra.