Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach są zadowoleni z zajęć online, mają doświadczenie w posługiwaniu się służącą do tego celu technologią i pozytywne nastawienie do niej, chcą jednak uczestniczyć także w stacjonarnych zajęciach - podała uczelnia.
To wyniki badania, przeprowadzonego w maju i czerwcu tego roku przez jej dwoje badaczy – Marię Rizun i Artura Strzeleckiego - na grupie blisko 1700 studentów studiów licencjackich, magisterskich oraz stacjonarnych i niestacjonarnych po tym, jak pandemia COVID-19 spowodowała przejście uniwersytetów z tradycyjnej formuły stacjonarnego nauczania na zdalne.
Badacze zwrócili między innymi uwagę na to, jaki wpływ na akceptację nauki zdalnej mają doświadczenie w korzystaniu z technologii i zadowolenie z poziomu zajęć online.
Badanie wykazało, że studenci mieli wrażenie, iż nauczanie na odległość w średnim stopniu poprawia ich efektywność i produktywność. Ocenili służące do tego celu narzędzia jako intuicyjne. Generalnie czują się swobodnie korzystając z internetu i komputera. W badaniu wskazali, że będą często korzystać z tej formy nauczania.
Tym niemniej, mimo ogólnie pozytywnych opinii o kształceniu na odległość, studenci woleliby wrócić do tradycyjnego nauczania. Doskwierał im bowiem brak kontaktu osobistego zarówno z wykładowcami, jak i innymi studentami; wskazywali ponadto, że nie wszystkie przedmioty można równie skutecznie wykładać w trybie nauki zdalnej. (PAP)
autorka: Anna Gumułka
lun/ agt/