Parowozownia Wolsztyn nabyła od Przewozów Regionalnych dwa kilkudziesięcioletnie wagony osobowe. Jeździć nimi będą pasażerowie na wielkopolskich liniach obsługiwanych przez parowozy.
Planowy ruch pociągów prowadzonych przez parowozy na linii Wolsztyn – Leszno oraz Wolsztyn – Poznań do tej pory realizowany był przy użyciu wagonów wypożyczonych.
"Udało nam się nabyć od Przewozów Regionalnych po atrakcyjnej cenie dwa wagony typu 120A, tzw. bonanzy. Wagony są po naprawie głównej i są już w naszych barwach. Wreszcie możemy wozić pasażerów własnymi, a nie pożyczonymi wagonami" – powiedział PAP dyrektor Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewicz.
Dyrektor nie chciał zdradzić, ile kosztowały oba wagony. Składy zaczną obsługiwać regularny ruch pasażerski od 19 stycznia, kiedy zostaną wznowione obsługiwane przez parowozy przewozy na linii Poznań - Wolsztyn.
Parowozownia Wolsztyn może się poszczycić zbiorem około 30 unikatowych lokomotyw, w tym parowozem Pm36-2 z 1937 roku, zwanym „Piękną Heleną” oraz pierwszym polskim parowozem osobowym Ok22-31 z 1929 roku.
W kolekcji jest też około 20 historycznych wagonów, a także inne pojazdy szynowe: dźwig warsztatowy i pług odśnieżny z 1883 roku. Parowozownia Wolsztyn jest instytucją kultury Województwa Wielkopolskiego utworzoną przez Województwo Wielkopolskie, Gminę Wolsztyn, Powiat Wolsztyński oraz PKP Cargo S.A. (PAP)
autor: Rafał Pogrzebny
rpo/ je/